Jumaat, 5 Disember 2014

 

KUCING KESAYANGANKU




Khamis, 13 November 2014


kesucian kucing menurut islam




Kesucian Kucing Menurut Islam.

Nabi menekankan di beberapa hadisnya bahawa kucing itu tidaklah najis. Malah diperbolehkan untuk berwudhu menggunakan air bekas minum kucing kerana dianggap suci.
Lantas kenapa Rasulullah Saw yang buta baca-tulis, berani mengatakan bahawa kucing suci, tidak najis? Lalu, bagaimana Nabi mengetahui kalau pada badan kucing tidak terdapat najis?

Pada kulit kucing terdapat otot yang berfungsi untuk menolak sel bakteria. Otot kucing itu juga dapat menyesuaikan dengan sentuhan otot manusia.

Pada permukaan lidah kucing ditutupi oleh berbagai benjolan kecil yang runcing, benjolan ini bengkok mengucup seperti kikir atau gergaji.
Bentuk ini sangat berguna untuk membersihkan kulit. Ketika kucing minum, tidak ada setitis pun cairan yang jatuh dari lidahnya.

Sedangkan lidah kucing sendiri merupakan alat pembersih yang paling canggih, permukaannya yang kasar boleh membuang bulu-bulu mati dan membersihkan bulu-bulu yang tersisa di badannya.

Telah dilakukan berbagai penyelidikan terhadap kucing dan berbagai perbezaan usia, perbezaan posisi kulit, punggung, bahagian dalam telapak kaki, pelindung mulut, dan ekor.
Pada bahagian-bahagian tersebut dilakukan pengambilan sample dengan usapan. Di samping itu, dilakukan juga penanaman kuman pada bahgian-bahgian khusus.
Terus diambil juga cairan khusus yang ada pada dinding dalam mulut dan lidahnya.
Hasil yang didapatkan adalah:

1. Hasil yang diambil dari kulit luar tenyata negatif berkuman, meskipun dilakukan berulang-ulang.
2. Perbandingan yang ditanamkan kuman memberikan hasil negatif sekitar 80% jika dilihat dari cairan yang diambil dari dinding mulut.
3. Cairan yang diambil dari permukaan lidah juga memberikan hasil negatif berkuman.

4. Hanya sekali kuman yang ditemui semasa proses penyelidikan, kuman itu masuk kumpulan kuman yang dianggap sebagai kuman biasa yang berkembang pada tubuh manusia dalam jumlah yang terbatas seperti, enterobacter, streptococcus, dan taphylococcus. Jumlahnya kurang dan 50 ribu pertumbuhan.
5. Tidak ditemui kumpulan kuman yang beragam.

Berbagai sumber yang dapat dipercayai dan hasil penyelidikan laboratorium menyimpulkan bahawa kucing tidak mempunyai kuman dan mikroba. Liurnya bersih dan membersihkan.

Komentar para doktor yang bergelut dalam bidang kuman
Menurut Dr. George Maqshud, ketua laboratorium di Rumah Sakit Hewan Baitharah, jarang sekali ditemui adanya kuman pada lidah kucing. Jika kuman itu ada, maka kucing itu akan sakit. Subhanallaah !

Dr. Gen Gustafsirl menemui bahawa kuman yang paling banyak terdapat pada anjing, manusia 1/4 anjing, kucing 1/2 manusia. (baca: Inilah sebabnya jika terkena liur anjing harus dibasuh dengan tanah).

Doktor haiwan di klinik haiwan Damaskus, Sa’id Rafah menegaskan bahawa kucing mempunyai perangkat pembersih yang bemama lysozyme.

Kucing tidak suka air kerana air merupakan tempat yang sangat subur untuk pertumbuhan bakteria, terlebih pada genangan air (lumpur, genangan hujan, dll) Kucing juga sangat menjaga kestabilan kehangatan tubuhnya. Ia tidak banyak berjemur dan tidak dekat-dekat dengan air. Tujuannya agar bakteria tidak berpindah kepadanya. Inilah yang menjadi faktor tidak adanya kuman pada tubuh kucing.

Tetapi ketika sebahagian doktor dan percubaan yang telah di lakukan di laboratorium haiwan, ditemui bahawa badan kucing bersih secara keseluruhan dan Ia lebih bersih dari manusia, banyak dari pembaca situslakalaka yang khuatir adanya Toxoplasma pada kucing, benarkah toxoplasma itu virus? ataukah hanya sekadar parasit yang boleh melekat pada tubuh makhluk yang hidup? silahkan baca: Benarkah Toxoplasma Hanya disebabkan Oleh Kucing

Perhatikan apa yang diperlihatkan Rasulullah pada sahabatnya berikut ini:
Hadis Kabsyah binti Ka’b bin Malik menceritakan bahawa Abu Qatadah, mertua Kabsyah, masuk ke rumahnya lalu ia menuangkan air untuk wudhu. Pada masa itu, datang seekor kucing yang ingin minum. Lantas ia menuangkan air di bejana sampai kucing itu minum. Kabsyah berkata, “Perhatikanlah.” Abu Qatadah berkata, “Apakah kamu hairan?” Ia menjawab, “Ya.” Lalu, Abu Qatadah berkata bahawa Nabi SAW pernah bersabda, “Kucing itu tidak najis. Ia binatang yang suka berkeliling di rumah (binatang rumahan),” (HR At-Tirmidzi, An-Nasa’i, Abu Dawud, dan Ibnu Majah).

Diriwayatkan dan Ali bin Al-Hasan, dan Anas yang menceritakan bahawa Nabi Saw pergi ke Bathhan suatu daerah di Madinah. Lalu, beliau berkata, “Ya Anas, tuangkan air wudhu untukku ke dalam bejana.” Lalu, Anas menuangkan air. Ketika sudah selesai, Nabi menuju bejana. Namun, seekor kucing datang dan menjilati bejana. Melihat itu, Nabi berhenti sampai kucing tersebut berhenti minum lalu berwudhu. Nabi ditanya mengenai kejadian tersebut, beliau menjawab, “Ya Anas, kucing termasuk perhiasan rumah tangga, ia tidak dikotori sesuatu, malah tidak ada najis.”

Diriwayatkan dari Dawud bin Shalih At-Tammar dan ibunya yang menerangkan bahawa budaknya memberikan Aisyah semangkuk bubur. Namun, ketika ia sampai di rumah Aisyah, tenyata Aisyah sedang solat. Lalu, ia memberikan isyarat untuk menyimpanya. Sayangnya, setelah Aisyah menyelesaikan solat, ia lupa ada bubur. Datanglah seekor kucing, lalu memakan sedikit bubur tersebut. Ketika ia melihat bubur tersebut dimakan kucing, Aisyah lalu membersihkan bahagian yang disentuh kucing, dan Aisyah memakannya. Rasulullah Saw bersabda, “Ia tidak najis. Ia binatang yang berkeliling.” Aisyah pernah melihat Rasulullah Saw berwudhu dari sisa jilatan kucing, (HR AlBaihaqi, Abd Al-Razzaq, dan Al-Daruquthni).

Subhaanallah!! Kalaulah bukan dari wahyu Allah tentulah Rasulullah Saw yang buta baca-tulis ini tidak akan berani mengatakan bahawa kucing itu bersih? Segala sesuatu yang baru ditemukan oleh para ilmuwan semasa ini, ternyata sudah diketahui ilmunya oleh Rasul Kita Muhammad saw sejak 1500 tahun yang lalu.
Tiga petanda kucing sering datang kepada kita.
Kita sering kali lihat tentang perlakuan kucing yang sering datang kepada kita apabila mereka melihat mnanusia.Hal ini mungkin disebabkan petanda yang pertama iaitu, Allah sedang beritahu makanan yangkita makan ini bukan semuanya rezeki kita tetapi sebahagian rezeki juga untuk mereka.
 Petanda yang kedua ialah, Allah sedang memberitahu apabila kita memberi makannan kepada kucing itu, rezeki lain akan Allah nagi kepada kita.
yang ketiga ialah, Allah sedang memberitahu jika kita tidak memberi rezeki kepada mereka, maka kita menolak rezeki.  
Penyakit - penyakit yang dihadapi oleh kucing.
Jangan pulak kucing kita sampai jadi macam ini..kesiankan..hehehe


1) Feline Upper Respiratory Infection (URI)

Senang cerita..kita bole cakap ini adalah selesama kucing la..sbb selesema kucing dan manusia ini ada banyak persamaan..
Simptomnya adalah kucing suka bersin, hidung danmata berair, mata kemerahan, demam, tiada selera makan, bengkak di hidung, bibir, lidah atau gusi..
Penyakit ini tidak boleh dibiarkan sebab boleh membawa maut..cara jangkitan pulak melalui sentuhan, tempat tinggal dan udara yg kotor..juga kurang zat makanan..


2) Rabies (penyakit Anjing Gila)

Penyakit ini boleh merebak melalui cakaran atau gigitan haiwan lain yg ada penyakit ini..virus akan merebak dari tempat gigitan ke sistem saraf dan akhirnya ke otak..dalam masa 2-6 minggu..
Tandanya adalah kucing menjadi lemah, demam, sawan bertindak ganas dan akhirnya mati..

3) Feline Panleukopenia (Feline Distemper)

Virus penyakit ini akan membunuh sel2 d sumsum tulang, usus dan janin..selalunya ada darah dalam najis kucing yg berpenyakit ini..
Petandanya adalah kemurungan, demam panas, muntah2, cirit birit dan cepat haus..kalau ada suda tanda ini..ertinya suda merebak laitu..
Jangkitan melalui sentuhan kucing pada darah, air kencing, najis, hingus ataupun kutu dari kucing yg berpenyakit ini..

4) Feline Leukaemia Virus (FeLV)

Lebih kurang mcm leukemia manusia jugak..menyerang sistem kekebalan tubuh dengan menyerang sel darah putih..
Kebiasaannya kucing akan mati dalam masa beberapa tahun..3 tahun untuk lebih tepat..
Virus ini ada dengan banyaknya pada air liur..jadi elakkan berkongsi tempat makan minum dengan kucing yg berpenyakit ini..aktiviti menjilat juga antara penyebab berjangkit..

5) Feline Immunodeficiency Virus (FIV)

Penyakit ini lebih kurang sama dengan HIV atau AIDS bagi manusia..tapi jangan risau..tidak mungkin anda dijangkiti HIV atau AIDS  daripada kucing yg berpenyakit FIV ini..
Jangkitan melalui cakaran atau gigitan dari kucing yg berpenyakit FIV..melalui air liur memasuki saluran darah..
Tanda kucing sedang menghidap FIV ialah susah bernafas, tiada selera makan, cirit birit yg berpanjangan, gusi dan mulut yg bengkak, turun berat badan sampai kurus dan sawan..

6) Feline Infectious Peritonitis (FIP)

Virus ini biasa membawa maut..bukan sahaja kucing peliharaan..malahan kucing liar di hutan pun..ini termasuk singa dan harimau kumbang..
Virus ini boleh menyebabkan deman, kurang bermaya, muntah2, citi birit, tiada selera makan dan kurus melampau..
Elakkan pergaulan kucing adan dengan kucing liar yg kelihatan tidak sihat..


Kesian Oo ini kucing..adu duiii..

Inilah merupakan antara penyakit yg selalu menyerang kucing..moga post kali akan memberi manfaat kepada kita peminat kucing..bukan sahaja kita manusia ini mau sijat..kucing pun kena sihat jugak..baharulah hidup ini aman bahagia.


 


10 perkara menarik mengenai kucing.

Kucing merupakan binatang peliharaan yang biasa dijumpai di setiap kawasan penempatan. Tidak kira penempatan bandar mahupun desa kucing adalah pilihan masyarakat kerana kecomelannya serta mudah dijaga. Bagi peminat-peminat kucing di luar sana, di sini My Decrescendo ingin berkongsi 10 perkara yang kita tak tahu tentang kucing dan mungkin perkara yang kita tersalah anggap tentang kucing. Diharapkan maklumat ini dapat membantu mereka-mereka yang menjadi penggemar kucing.


Komunikasi Guna Hidung
Sapaan hidung ke hidung memang sesuatu yang janggal dilakukan oleh kucing terhadap kucing lain. Namun apabila kucing yang memang telah berjauhan dalam masa yang lama akan melakukan aktiviti ini bagi mengenal dan mengecam kucing lain melalui hidung. Ia juga memberi maklumat di mana dan apa yang sudah kucing itu lakukan.


Membelai Itu Tak Selalunya Elok
Membelai kucing dan mengusap bulunya kebiasaannya menjadikan kucing itu selesa dan tenang. Namun apabila mengusapnya dengan lebih dalam ia akan membuatkan kucing menjadi rimas dan sakit. Jika anda mengenali kucing itu anda mampu melihat riak mukanya berubah.
Kucing Pilih Suara Baby
Kucing selalunya akan mengeluarkan suara manjanya ala-ala anak kucing bila berkomunikasi dengan tuannya. Suara dewasanya hanya digunakan untuk komunikasi kucing dengan kucing.
Kucing dan Coklat Cannot Go
Seperti anjing, kucing boleh mati jika diberikan coklat yang lazat.
Kucing Tak Selalu Taking Nap
Kucing sememangnya gemar tidur sekejap-sekejap namun untuk mendapatkan rehat yang sewajarnya kucing  akan tidur seperti manusia biasa di mana otaknya mengeluarkan gelombang yang sama dengan manusia apabila kita bermimpi.
Kucing Tak Selalu Memandang Mata ke Mata
Kucing apabila tidak disengajakan melakukan eye-contact ia akan berkelip dan mengecilkan matanya. Untuk menjadi ramah dengan kucing asing kita perlulah memandang matanya dan apabila kita berjaya membuat dia pandang ke arah kita teruslah menoleh ke tempat lain. Itu tanda nak berkawan.
Kucing Memerlukan Layanan Positif
Setiap kucing tidak memahami hukuman yang dihadapinya apabila melakukan kesalahan seperti manusia biasa. Namun apabila kelakuannya baik maka berilah layanan istimewa kepadanya.
Kucing Membersih Gigi Dengan Daging
Memberi daging mentah setiap hari akan memastikan gusi dan giginya dalam keadaan terbaik. Daging terbaik ialah lembu atau ayam yang tidak bertulang.

Kucing Sukakan Matahari
Keupayaan kucing untuk bertahan lama dalam cuaca panas bukanlah sesuatu yang pelik. Ini kerana keturunannya memang berasal daripada gurun.
Belaian Kucing Masih Misteri
Ramai pakar yang masih tidak tahu dari mana asalnya kucing mengeluarkan bunyi semasa ia dibelai. Ramai berpendapat ia berasal dari sistem kardiovaskular berbanding tekaknya.



Read more: http://mydecrescendo.blogspot.com/2012/12/10-perkara-yang-kita-tak-tahu-tentang.html#ixzz3Ki5W3N4D

Fakta Menarik Tentang Kucing


Fakta Menarik Tentang Kucing. Kucing memiliki 30 ruas tulang belakang 5 kali lebih banyak dari manusia Kucing memiliki 230 tulang 24 banyak dari manusia




Fakta Menarik Tentang Kucing | Bagi admin, orang yang ada bela kucing adalah seorang yang baik, lagi lagi kalau lelaki, kalau lelaki tu boleh dikatakan sebagai penyayang lah.
Sebut sahaja Kucing atau Meow sudah terbayang kecomelan dan sifat manja haiwan kesayangan Nabi ini. Memang rugi bagi orang yang tidak suka pada kucing kerana mereka adalah haiwan yang cukup istimewa dan tinggi darjatnya disisi Allah.
Admin rasa korang mesti korang kena baca artikel ni, Fakta Menarik Tentang Kucing

Fakta Menarik Tentang Kucing

1. Kucing memiliki 30 ruas tulang belakang, yaitu 5 kali lebih banyak dari manusia
2. Kucing memiliki 230 tulang, yaitu 24 kali lebih banyak dari manusia
3. Kucing tidak memiliki collarbone, sehingga memungkinkan masuk melewati celah selebar kepalanya
4. Kelenturan tubuh kucing sangat menakjubkan, kaki depannya dapat diputar ke segala arah dan setengah bagian tubuhnya dapat bergerak ke arah yang berlawanan
5. Pendengaran kucing lebih sensitif dari manusia dan anjing. Batas pendengaran kucing 65 khz, sedangkan manusia 20 khz
6. Kucing memiliki mata terbesar dibandingkan dengan mamalia lainnya (dalam hubungannya dengan besarnya tubuh)
7. Kucing tidak dapat melihat pada kegelapan total, akan tetapi ketajaman matanya pada malam hari sangat baik. Mata kucing memiliki lapisan perefleksi cahaya yang disebut tapetum yang dapat berfungsi untuk memperkuat cahaya yang masuk retina.
8. Cakupan pandangan kucing 185 derajat
9. Kucing memiliki indera penciuman 20-80 juta sel olfactory, sedangkan manusia hanya 5-20 juta
10. Denyut nadi kucing normal antara 110-170 denyutan per menit (jika anda ingin melakukan pengecekan denyut nadi lakukan di paha belakang di bagian sendi yang menghubungkan kaki dengan tubuh)
11. Kucing menarik nafas sebanyak 20-40 kali per menit
12. Suhu tubuh kucing normal 102 °F atau 38.8 °C
13. Kucing kampung dapat lari dengan kecepatan 31 mile per jam
14. Kucing memiliki system syaraf yang sangat sensitif.
15. Kucing dapat melompat ke ketinggian 5 kali tinggi badannya.
16. Setiap kucing memiliki nose pad yang sangat khas, sehingga tidak akan penah ada dua kucing yang memiliki sidik hidung yang sama
17. Kucing merespon panggilan wanita lebih baik dari pada pria, mungkin karena suata wanita memiliki puncak yang lebih tinggi
18. Orang yang alergi terhadap kucing pada umumnya alergi terhadap air liur kucing
19. Telah dibuktikan secara ilmiah bahwa mengelus-elus kucing merupakan salah satu cara menurunkan tekanan darah kita
20. Rata-rata umur kucing 15-16 tahun
21. Untuk menentukan kesetaraan umur kucing dengan umur orang, mulailah dengan 20 tahun sebagai umur tahun pertama kucing, kemudian tambahkan 4 tahun umur manusia untuk setiap umur tahun kucing. Sebagai contoh : Jika kucing anda berumur 4 tahun berarti umurnya setara dengan 20 tahun (untuk umur 1 tahun) ditambah 3 x 4 tahun,yaitu setara dengan umur 32 tahun pada orang
22. Kucing memiliki daya penciuman yang sangat baik. Ini adalah alasan mengapa kucing tidak akan menggunakan kotak sampah kotor. Dan mereka juga memiliki pendengaran yang bagus
23. Kucing benci bau parfum. Mereka juga membenci aroma jeruk dan lemon
24. Kucing menganggap daerah yang memiliki bau amonia sebagai daerah eliminasi. Jadi, tidak dianjurkan untuk menggunakan amonia untuk membersihkan bau urin kucing
25. Seekor kucing mengetahui perubahan dalam suasana hati Anda, dan kadang-kadang itu akan mempengaruhi kucing Anda
26. Di Indonesia, suara kucing sering ditulis dengan kata “Meong”. Dalam bahasa Inggris yang digunakan di Amerika, suara kucing sering ditulis dengan “Meow”. Di negara Inggris sendiri, suara kucing ditulis “Miaow”. Kalau bahasa Jepang sering ditulis dengan kata “Nya”
27. Kucing termasuk hewan yang sangat bersih. Mereka sering merawat diri dengan menjilati rambut mereka. Saliva atau air liur mereka adalah agen pembersih yang kuat. tapi dapat memicu alergi pada manusia. Kadangkala kucing memuntahkan semacam hairball atau gulungan rambut yang terkumpul di dalam perutnya
28. Kucing dapat menyimpan energi dengan cara tidur lebih sering ketimbang hewan lain. Lama tidur kucing bervariasi antara 12 – 16 jam per hari, dengan angka rata-rata 13 – 14 jam. Tapi tidak jarang dijumpai kucing yang tidur selama 20 jam dalam satu hari
29. Pintu khusus kucing (cat flap) yang biasa terdapat pada pintu rumah, ditemukan pertama kali oleh Sir Isaac Newton (penemu hukum gravitasi)
30. Ekor kucing dipergunakan untuk menjaga keseimbangaan, terutama ketika sedang melompat atau berlari
31. Kucing memakan rumput dengan tujuan memperbaiki pencernaan dan membantu mengeluarkan rambut yang tertelan dan menumpuk di lambung
32. Kucing yang sehat mempunyai suhu tubuh 38°C – 39.5°C
33. Kucing betina matang secara seksual ketika berumur 6-10 bulan, sedangkan kucing jantan pada umur 9 -12 bulan
34. Rata-rata jumlah anak kucing dalam satu kelahiran adalah 2-6 ekor
35. Dengkuran kucing (purring) tidak selalu menunjukkan bahwa kucing dalam keadaan nyaman. Kucing juga akan melakukan hal yang serupa dan lebih keras pada saat dalam keadaan stres atau kesakitan
36. Semua kucing memerlukan taurine dalam makanan untuk mencegah kebutaan. Kucing juga harus mengkonsumsi sejumlah lemak dalam makanan karena tidak dapat memproduksi lemak sendiri
37. Ketika seekor kucing menggosokkan badannya ke kaki atau badan anda, ia sedang menandai anda dengan baunya dan menyatakan anda sebagai pemiliknya
38. Rata-rata umur kucing yang hidup di luar rumah sekitar 3-5 tahun, sementara yang hidup didalam rumah dapat mencapai umur 16 tahun atau lebih lama
39. Rata-rata waktu tidur kucing sekitar 16 jam
40. Kaki depan kucing mempunyai 5 jari dan 4 jari pada kaki belakang. Kucing yang lahir dengan 6 atau 7 jari pada kaki depan dan tambahan jari pada kaki belakang disebut polidaktil
41. Kucing dewasa mempunyai 30 buah gigi, 16 buah di rahang atas dan 14 buah di rahang bawah
42. Ada sekitar 9600 helai rambut tiap cm2 kulit bagian atas dan sekitar 19200 helai rambut tiap cm2 kulit bagian bawah
43. Lidah kucing tidak dapat merasa karena kurangnya sensor syaraf perasa di lidah. Manusia mempunyai sekitar 9000 sensor syaraf perasa di lidah, sedangkan kucing hanya mempunyai 473 buah. Nafsu makan kucing terutama dipengaruhi oleh bau bukan rasa makanan


Sumber: Fakta Menarik Tentang Kucing - Fuh.My 

Isnin, 1 Disember 2014

Monyet ambil Kucing jadi anak angkat

Screen shot 2011 11 24 at 4.25.22 PM1 Monyet ambil Kucing jadi anak angkat
Monkey Forest Park,Bali indonesia- Seorang photographer telah menemui seekor monyet yang didapati mengambil anak kucing sebagai anaknya. Tak tahu la entah dari mana kucing ni datang, sedangkan tempat tersebut adalah tempat perlindungan monyet.
Screen shot 2011 11 24 at 4.26.32 PM Monyet ambil Kucing jadi anak angkat
Anak kucing ni pela, nampak macam tak kisah dan bahagia dengan jagaan monyet ni. Mungkin anak kucing ni tak ada mak.
Screen shot 2011 11 24 at 4.26.13 PM Monyet ambil Kucing jadi anak angkat
Screen shot 2011 11 24 at 4.25.52 PM Monyet ambil Kucing jadi anak angkat
Kalau monyet lain cuba nak dekat pun monyet ni tak bagi. takut kalau anak kucing ni cedera agaknya.
Screen shot 2011 11 24 at 4.25.33 PM Monyet ambil Kucing jadi anak angkat
Walaubagaimanapun, harap-harap kucing ni bahagia dengan keluarga barunye. Bila besar mesti keliru dengan identitinya “mak, kenapa kaler bulu saye oren?” hehe

6 Gaya pelik kucing melepak


Kucing sekarang dah banyak terpengaruh dengan manusia sampaikan cara duduk pun dah ikut tuan haha. Macam-macam diorang ni. Apepun diorang tetap comel kan?

Screen shot 2013 04 07 at 10.49.52 PM 6 Gaya pelik kucing melepak
duduk bertongkatkan ekor heheh
Screen shot 2013 04 07 at 10.49.26 PM 6 Gaya pelik kucing melepak
perut wa wangiiiii

Screen shot 2013 04 07 at 10.49.35 PM 6 Gaya pelik kucing melepak
nape? salah ke baring camni?

Screen shot 2013 04 07 at 10.49.43 PM 6 Gaya pelik kucing melepak
Nampak tuan buat yoga tadi macam ni la

Screen shot 2013 04 07 at 10.50.00 PM 6 Gaya pelik kucing melepak
trase nak garu-garu meh la join

Screen shot 2013 04 07 at 10.50.11 PM 6 Gaya pelik kucing melepak
Nampak tuan aku naik moto tadi macam ni la…heheh

Kekejaman Petknode -16 kucing mati


petknode3 Kekejaman Petknode  16 kucing mati
Sungguh menghayat hati bila dapat tahu kes ni berlaku di Malaysia sendiri. PETKNODECAT BOARDING adalah salah sebuah pusat jagaan kucing di Damansara Damai. Ramai pemilik kucing yang menghantar kucing mereka kepada petknode sempena hari raya. Malangnya, kucing ini dibiarkan begitu sahaja.
Kes ini berjaya dibongkar oleh sukarelawan yang memecah masuk ke premis mereka untuk menyelamatkan kucing-kucing tersebut. Malangnya sudah terdapat 16 kucing yang telah mati kelaparan. Sumber Harian metro
petknode Kekejaman Petknode  16 kucing mati
Anak kucing yang dibiarkan mati
petknode2 Kekejaman Petknode  16 kucing mati
Anak kucing yang mati bersama-sama dengan ibunya

MESEJ DARI KTAJ MENGENAI PETKNODE

KEPADA SEMUA OWNER KUCING² YANG BOARDING DI PN, SILA BUAT REPOT POLIS, TULIS SURAT KE JABATAN HAIWAN (DVS), SPCA DAN TRIBUNAL PENGGUNA KERANA PENIPUAN PERNIAGAAN OLEH MEREKA.
SILA EMELKAN JUGA NAMA, IC NUMBER, NO FON DAN BILANGAN KUCING YANG KORANG BOARDING. KTAJ DENGAN KERJASAMA MDDB SELANGOR AKAN CUBA DAPATKAN KEADILAN UNDANG² UNTUK KUCING² KALIAN. SEBARKAN KEPADA RAKAN² YANG SAMA² BOARD KUCING DI PN. KTAJ0311@GMAIL.COM.

Terima kasih kepada usaha mereka yang berjaya menyelamatkan saki-baki kucing  yang ditinggalkan dari mati kelaparan. Manakala owner petknode tersebut baru sahaja dilepaskan dari tahanan polis mengikut sumber thestar.
p/s: Kepada owner petknode, jika anda terlepas dari hukuman dunia, anda tidak akan telepas dari hukuman akhirat.
Hadis Bukhari dan Muslim, daripada Ibnu Umar ra, bahawa Rasulullah SAW pernah bersabda;
“Ada seorang perempuan yang disiksa kerana seekor kucing yang dikurungkannya (dipenjarakan) sampai kucing itu mati. Wanita itu akan dimasukkan kedalam api neraka. Wanita itu tidak suka memberi makanan dan minuman ketika dia memenjarakan kucing itu. Juga dia tidak suka melepaskannya untuk ia bebas memakan binatang2 kecil yang melata bumi”
Screen shot 2011 09 06 at 7.54.42 AM Kekejaman Petknode  16 kucing mati
Screen shot 2011 09 06 at 7.54.53 AM Kekejaman Petknode  16 kucing mati
Screen shot 2011 09 06 at 7.55.08 AM Kekejaman Petknode  16 kucing mati
Screen shot 2011 09 06 at 7.55.16 AM Kekejaman Petknode  16 kucing mati